maandag 17 maart 2014

twijfel, twijfel, twijfel

twijfel, twijfel, twijfel. ik twijfel echt altijd en om alles. een keus maken is niet makkelijk. er is tegenwoordig ook zo veel keus! en als ik eindelijk denk een keuze gemaakt te hebben dan begin ik daarna al weer te denken, was dit wel een goede keus, had ik niet beter dit of dat kunnen kiezen.

soms zijn het de kleine dingen, wil ik bijvoorbeeld dat rode of blauwe shirt? vaak eindig ik dan met beide bij de kassa. met gevolg dat ik kleding vaak dubbel in de kast heb in een verschillend kleurtje of een ander patroontje.

nu is de twijfel veel groter, het gaat om ons huis, het staat nu al een lange tijd in de verkoop en ik twijfel steeds meer of we het wel moeten verkopen. de overlast die we hebben, hebben we die niet in een andere wijk? en is het echt zo erg om hier te wonen? eigenlijk hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik ook de leuke dingen van de wijk kan zien. de gezelligheid als een buur je groet of een praatje met je maakt. daardoor besefte ik dat ik me ondanks de overlast wel thuis voel in de wijk. de folder bezorger die luidkeels zingend de folders rond brengt. ja dat zal ik gaan missen. dat hoort gewoon hier in de wijk en daar geniet ik van. dat we wonen aan een autoloze weg dat de kinderen als ze even ouder zijn zonder oversteken naar de speeltuin kunnen en zelfs de supermarkt kunnen bereiken als we ze hun eerste boodschapje willen laten halen. en heerlijk centraal gelegen. dichtbij een groot winkel centrum 5 min fietsen. de bibliotheek, bioscoop, restaurants, alles heel dichtbij.

maar ook de fijne dingen van ons huis. de heerlijke zonnige tuin. de fijne extra dakramen waardoor het in de zomer op zolder goed te doen is. genoeg ruimte voor ons gezin. ons huis nog altijd onze thuis, ons paleisje. waar ik eigenlijk helemaal niet weg wil.

kort om is het gras wel groener aan de overkant?

ook de grote restschuld die over zal blijven naar verkoop. is dat het wel waard? kom ik dan terecht waar ik echt graag wil wonen? nee, als we nu verkopen zou het slechts een tussen stap zijn. en wel een tussen stap die ons heel veel geld zal gaan kosten. het geen wat we echt willen, een vrij staand huis zou te duur zijn. en door nu te gaan verhuizen zou dat alleen maar langer duren en lastiger worden om ooit ook daadwerkelijk die stap te kunnen nemen.

echter het huis hebben we nog steeds in de verkoop, want ja stel je toch voor, de koper met een goed bod komt toch langs op het juiste moment? en het nu uit de verkoop halen maakt het wel heel definitief dat we hier echt nog heel lang blijven. tja dat zal de twijfel wel weer zijn.... zal ik ooit een keuze kunnen maken zonder te twijfelen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten