donderdag 26 juni 2014

motivatie

motivatie waar ben je gebleven?

De laatste tijd ontbreekt het me een motivatie ik wil zo veel en krijg voor mijn gevoel helemaal niets gedaan. De stap nemen om aan iets te beginnen lukt me niet op het moment. Als ik me ergens toe zet is het al snel weer gedaan met mijn goede voornemen.

Zo wil ik weer graag terug naar het paleo eten. Dat heb ik maanden vol gehouden. Maar op een gegeven moment was ik het ritme kwijt en verviel ik in mijn oude eet gewoontes. Ik voelde me door de paleo beter had wat meer energie en minder vaak een reuma pijnaanval. Elke ochtend begin ik vol goede moed maar raak ik de motivatie weer kwijt gedurende de dag. En hoe dat nou precies komt? ik weet het niet.

We willen ook heel graag onze hypotheek aflossen. In het begin haalde we heel veel voldoening uit elke aflossing. Je ziet het (rente) hypotheekbedrag zakken en motiveert om de volgende aflossing te doen. Ondanks het zakkende bedrag ben ik de motivatie een beetje zoek, het bedrag overmaken kost me meer moeite. Maar waar ligt het dan aan? Willen we te veel, te snel? Ontzeggen we ons te veel voor ons eigen gevoel? Of is het omdat we nu eigenlijk al wel weten dat we ons aflos doel niet gaan halen? Voelt dat zodanig als een tegenslag dat ik eigenlijk het aflossen helemaal wel wil laten voor wat het is? Maar wat bereik ik daar dan mee?

Ik heb de bibliotheek een bezoekje gebracht en een stapel boeken geleend. Ik hoop door weer meer te lezen over consuminderen, besparen en aflossen de motivatie weer terug te vinden.

Mijn eigen projectje had ook vertraging op gelopen een kleine tegenslag zorgde voor een vertraging van ruim een maand. Op zich niet erg maar het kost weer extra tijd en geld, zonde eigenlijk. Ik wil er niet te veel bij nadenken want ik heb toch de tijd aan mezelf? Waarom voel ik dan toch ergens die druk van het project succes vol te willen afronden en eigenlijk zo snel mogelijk.



Zijn jullie wel eens de motivatie kwijt? Wat doe je er dan aan?

1 opmerking: