maandag 21 juli 2014

Kosten van een thuis vakantie deel 1

Deze vakantie blijven we thuis. In zo verre dat we niet op vakantie gaan we gaan natuurlijk wel leuke dingen doen. Omdat ik er benieuwd ben of het goedkoper is om een thuis vakantie te houden of om weg te gaan leek het mij leuk om bij te houden wat onze 'thuis' vakantie kost.

Week 1:

Manlief en oudste zoon zijn samen naar de bioscoop geweest. Voor onze zoon was het de eerste keer in de bioscoop en hij vond het super spannend. Hij kwam thuis vol verhalen en indrukken en na het vertellen viel hij in een diepe slaap. We kregen hem niet meer wakker om te eten. Savonds hebben we hem in bed gelegd en om een uur of 11 begon hij wat te draaien in bed, toen. Kreeg ik hem wel wakker na een bordje pap te hebben gegeten is hij weer direct in slaap gevallen en heeft hij als een roos geslapen. De kosten voor het uitje waren bij elkaar 30 euro. Dit is opgegaan aan de kaartjes en wat lekkers.

Manlief is met onze jongste zoon naar het zwembad geweest. Ze hebben het onwijs naar hun zin gehad. Lekker gespeeld en gedobberd in een groot peuter doe bad. Jongste vond het leuk om iets met papa te doen en heeft het er nog regelmatig over. De kosten voor dit uitje zijn 7 euro.

Als gezin zijn we naar ballorig geweest. Dat is een grote speelhal vol met klimtorens, glijbanen, trampolines, springkussens en niet te vergeten een ballenbak. De kinderen hebben zich hier heerlijk uit geleefd op een regenachtige dag. De kosten voor dit uitje vind ik lastig te bepalen. We hebben namelijk een jaar abonnement afgesloten voor 1 zoon en de andere hebben we cadeau gekregen van oma. Afgerond kost het abonnement ons nog geen 7 euro per maand. De entree per keer ligt op 7,50 dus als we elke maand tenminste 1x heen gaan is het voor ons voordeliger met een jaarkaart. Elke maand krijg je een consumptie cadeau met je jaarkaart, deze keer waren het water ijsjes. Heerlijk hebben ze gesmuld van de ijsjes. Kosten voor dit uitje (inclusief de ijsjes )7 euro.

In plaats van het restaurant een bezoekje te brengen hebben we chinees afgehaald en dat gezellig bij mijn schoonouders opgegeten. de kosten voor ons gezin waren 20,50 euro. Dat is een stuk goedkoper dan dat je wel in een restaurant gaat zitten en voor onze kinderen een stuk leuker. Niet verplicht aan tafel blijven zitten om te wachten op het eten. Maar lekker kunnen gaan spelen bij opa en oma tot dat papa terug komt met het eten. kosten voor dit uitje 20,50.

Verder hebben de kinderen deze week heerlijk buiten gespeeld. Zijn we wezen wandelen en fietsen en hebben we vooral genoten van het niets moeten. ( op manlief na dan, die moest werken).

De totale kosten voor de eerste vakantie week komen dus op 64,50 euro. Ik moet zeggen dat de kosten mij erg mee vallen. Voor mijn gevoel hebben we een hoop leuke dingen gedaan en ik had echt een vakantie gevoel. Wat geven jullie uit aan een week (thuis)vakantie?



2 opmerkingen:

  1. Tot nu toch niks. Maar als mijn man ook thuis is, geven we vaak wel wat meer geld uit aan bijvoorbeeld een ijsje voor de kinderen. Leuk dat je de kosten van een thuisvakantie zo bij houdt. Ik hoor regelmatig dat een thuisvakantie best duur kan zijn, in vergelijking met bijvoorbeeld kamperen. Een dagje Efteling loopt enorm in de papieren bijvoorbeeld.

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij merken inderdaad dat onze 'thuis' vakantie steeds duurder word. mede doordat de jongens in de 2e en 3e vakantie week bij opa en oma hebben gelogeerd/ gaan logeren en daardoor hebben manlief en ik de mogelijkheid om samen een avondje weg te gaan. dat zijn dure avondjes maar wel heel erg leuk en gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen