maandag 7 juli 2014

zomervakantie

Het is voor ons zover de zomervakantie is begonnen!

Heel veel zullen we er niet van merken. Het enige verschil met de normale schoolweken is dat zoonlief nu niet 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal zal gaan. Manlief moet gewoon te werk.

We hopen dat het prachtig mooi weer word de komende weken, niet te warm. Dan kunnen de kinderen heerlijk buiten spelen. lekker met zand en water kliederen, racen op hun fietsjes.
ik hoop nog wat leuke uitjes te doen met de kinderen. Maar dat durf ik nog niet te veel in te plannen. Hoe minder er vast staat hoe relaxter het vakantie gevoel is. En hoe minder telleurstellingen ik en de kinderen zullen hebben als mijn lichaam weer eens weigert.

Ik wil graag een keer met ze picknicken in het park, samen voorbereiden, spullen mee, bal mee voor de jongens. Nichtje wil een nachtje komen logeren gezellig! Naar de kinderboerderij, naar het strandje ( dat zal wel s avonds worden overdag is het me veel te warm en te druk), op een druilerige dag naar de ballenbak ( dan wel op een dag dat manlief vrij is kan die achter de jongens aan rennen), Naar sprookjes wonderland o zo leuk!
Een dagje weg met opa en oma en opi en omi. Ach ik zal wel zien wat er van terecht komt. Mogelijkheden genoeg.

Eerlijk gezegd kijken we al (stiekem) uit naar het einde van de vakantie omdat dan ook ons andere zoontje naar de peuterspeelzaal mag. Hij wil zo graag met grote broer mee. En word dan ook altijd boos als hij niet mag blijven en met mama mee naar huis moet. hij is er echt aan toe en ik stiekem ook. Hoe heerlijk zal het zijn dat ik straks 2 ochtenden in de week voor mezelf heb. Ongestoord het huis kan poetsen. Zonder een peuter die elke 2 minuten hulp nodig heeft voor iets wat super belangrijk is.. want maaahaam ik heb dorst!, maaahaam, mogen we buiten? maaahaaam.. broer heeft dit gedaan.. nee hij deed dit... enz.. O en ik kijk er ook echt naar uit om een keertje warme koffie te kunnen drinken. Wie had ooit gedacht dat dat luxe zou zijn! Of misschien vind ik er wel helemaal niets meer aan omdat ik in record tempo het huis schoon heb. En ik inmiddels de warme koffie helemaal niet lekker meer vind. Of omdat het gewoon weg veel te stil is in huis. tja....

Is voor jullie de zomervakantie al begonnen? zie je tegen de vakantie op? of kijk je er juist naar uit? gaan jullie weg? of houden jullie net als ons vakantie thuis? plannen jullie dan veel dagjes weg of zien jullie wel wat er op het pad komt?

2 opmerkingen:

  1. Ja hier is de kinder vakantie begonnen en ook wij hebben de eerste 3 weken vrij. We gaan binnenkort nog weg lekker kamperen.

    BeantwoordenVerwijderen