dinsdag 12 augustus 2014

Flowee


Op internet kwam ik een stuk tegen over de Flowee. Dat sprak mij zo aan dat ik de mat besteld heb. Dat was en schot in de roos ik ben er erg blij mee!

Wat is een Flowee?

Het is een soort relaxmat,  moderne spijkermat die gebaseerd is op de oude spijkerbedden uit India. Door de meer dan 5000 'lotus puntjes'op de mat worden zenuw uiteinden en de bloedsomloop van het lichaam gestimuleerd. Het lichaam maakt hierdoor zelf de hormonen oxytocine en endorfine aan.

Hoe werkt een flowee?

Het is eigenlijk heel simpel. Je legt de mat op je bed, vloer of bank en gaat er met je rug op liggen voor 15-30 minuten. Eventueel met een kussen om je hoofd te onder steunen. Je kan de mat ook op rollen om hem onder je nek neer te leggen. Of op de vloer om je voeten er op te zetten.

Waar word het voor gebruikt?

- bij onrustig en slecht slapen.
- moeilijk ontspannen.
- stijve en vastzittende spieren in de nek en schouders.
- meer energie na het slapen.
- werkt bij ( spannings)hoofdpijn.
- vermoeide voeten na een lange dag werk of shoppen.
- voor een relaxter gevoel.

Mijn ervaringen met de flowee:

De eerste keren op de flowee deed het veel pijn. Vooral in het begin. Als je er eenmaal aangewend ben gaat dat beter. De eerste keren op de Flowee kreeg ik zweet aanvallen. Ik die het altijd koud heeft, niet zweten kan lag na 7 minuten met pareltjes zweet op mijn lichaam op de mat. Ik moet zeggen een hele rare ervaring! Tot nu toe heb ik het niet meer koud gehad! Mijn handen en voeten zijn altijd lekker warm en zelfs mijn dikke dekbed is van het bed af. Ja zelfs in de zomer sliep ik onder een dik dekbed omdat ik het altijd maar koud heb! Te moe om mezelf warm te houden. In de zomer zonder dekbed is voor manlief een ware verademing.

Na de eerste 7 minuten voelde ik een warmte over mijn rug, ik voelde ontspanning. Er ging een tinteling over mijn rug heen heerlijk! Omdat je het rustig aan moet opbouwen ging ik er na 10 minuten vanaf. Maar wat een ervaring! Ik was zo ontspannen dat ik daarna heerlijk heb geslapen! En voor het eerst sinds jaren had ik echt het gevoel dat ik geslapen had!

Ik heb s morgens als ik wakker word altijd het gevoel dat ik nog net zo moe ben als ik naar bed ging. Nu ik s avonds voor het slapen eerst 10 minuten op de flowee lig slaap ik dieper. En merk dat ik minder moe wakker word. Hoe ik eerst met moeite mijn bed uit kwam gaat het nu beter. Ik zie er minder tegen op om de wasmachine aan te zetten en de dag op te starten met de kinderen. Simpel weg omdat ik iets meer energie heb. Ik rust nog steeds veel tussen door, slaap tussen de middag met de kinderen mee. Maar de tijd dat ik wakker ben kan ik beter benutten.

Nee het is geen wondermatje, ( zo voelt het voor mij wel) ik heb er zeker baat bij. Ik ben dan ook erg benieuwd wat dit voor mij doet op langer termijn. Of ik er over een paar maanden nog steeds zo veel baat bij heb. En of iemand van jullie dit matje al kent? En wat dan jou ervaringen zijn met deze mat?




Dit is geen advertentie over de flowee en ik word er niet voor betaald om deze blog te schrijven. Ik doe dit puur omdat ik graag mijn ervaringen wil delen over deze mat. En wie weet kan ik er iemand wel mee helpen. Meer informatie kun je vinden op de site. www.flowee.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten