donderdag 14 augustus 2014

kosten van een thuis vakantie deel 5

Deze vakantie blijven we thuis. In zo verre dat we niet op vakantie gaan, we gaan natuurlijk wel leuke dingen doen. Omdat ik erg benieuwd ben of het goedkoper is om een thuis vakantie te houden of om weg te gaan leek het mij leuk om bij te houden wat onze 'thuis' vakantie kost.

De vijfde vakantie week zit er al weer op. En we genieten inmiddels van onze zesde en laatste vakantie week. hier een overzicht van de vijfde vakantie week.

Deze week stond voor mij in het teken van mijn projectje. Daarvoor had ik een aantal dagdelen vol met afspraken die daarmee te maken hadden en kan ik nu vermelden dat ik weer een stapje dichter bij mijn einddoel ben van het project. Ik vind het heel fijn en ben erg trots dat het de goede kant op gaat. Het gaat misschien niet snel maar het gaat wel voor uit. Als ik het eenmaal heb afgerond zal ik er alles over vertellen.

We zijn deze week met ons gezin naar Sprookjeswonderland geweest in Enkhuizen. Wat is dat toch een leuk uitje! De voorgaande jaren hadden we een seizoenskaart, dit jaar kozen we ervoor een jaarkaart aan te schaffen van de ballenbak en dus niet voor het Sprookjesbos. We merkten dat het daardoor voor de kinderen weer een speciaal uitje was. Alles was weer 'nieuw'. Mama kijk hier eens! Alles werd weer goed bekeken en nieuwe dingen werden ontdekt. Vorig jaar werd het steeds meer een rondje op de automatische piloot. De oudste rende dan naar zijn Favorieten toe om te kijken en was er dan al wel klaar mee. In plaats van een terrasje te pakken hadden we de rugzak gevuld met eten, drinken, fruit en wat lekkers. Genoeg plekjes in het park om even rustig te gaan zitten. De kosten van het uitje naar Sprookjeswonderland zijn dan ook beperkt tot de toegangskaartjes, die kosten 9,50 per persoon, totaal 38 euro.

Op een regenachtige ochtend ben ik met de jongens naar de ballenbak geweest. Omdat ik er alleen heen ging met ze, had ik thuis duidelijke afspraken gemaakt dat ze in een bepaald gebied moesten blijven. Mochten ze toch uit dat gebied gaan was het klaar en zouden we richting huis gaan. ( ik zag mezelf al door heel ballorig heen rennen achter twee peuters aan) Wonder boven wonder ging het goed en hebben de jongens zich heerlijk vermaakt in het peuter gebied. Met andere kindjes werden er torens gebouwd met grote blokken, er werden heuse kastelen gebouwd met grote kussens, en verstoppertje gespeeld. Met de jaarkaart kregen de jongens een gratis doosje rozijnen. Ik kocht een beker limonade voor ze en rekende 1,30 af. Een zeer geslaagde ochtend. Op de fiets naar huis aten de jongens een boterhammetje en eenmaal thuis wilde ze beide graag naar bed. Ze waren erg moe van de drukke ochtend. En zeg nou zelf, het ligt toch ook heerlijk in je bedje als je de regen tegen het raam hoort.

Op een onrustige avond in de wijk zijn we in de auto gestapt om een rondje te rijden. We kwamen uit in Den Helder we hebben daar even rond gereden en gekeken. Bij de haven en de boten. We bedachten dat we wel naar het strand konden gaan. We besloten naar Callantsoog te gaan. Om op het strand te komen moesten we een flinke klim maken de duinen op. Op het strand was het heerlijk. De zon die je steeds verder ziet zakken, de golven die het strand op rollen. De geluiden, het water, de meeuwen en spelende kinderen. Genieten! De kinderen vonden oude plastic bekertjes die diende als bakjes waar ze hun 'schatten' in konden bewaren. De bekertjes vol met schelpen werden goed begraven want dan konden de piraten ze niet vinden. Snel voordat we naar huis gingen werden er nog handen vol met schelpen gezocht om mee naar huis te nemen. Oudste zoon wilde zijn schelpen wel afstaan in de tas. Maar jongste zoon daarin tegen heeft de hele weg naar huis zijn schelpen vast gehouden. Pas in zijn slaapkamer liet hij ze los en legde hij ze op een speciaal plekje neer. Al met al heeft hij zeker ruim een uur met die schelpen in zijn handen gezeten. Terug in de wijk, was het gelukkig weer rustig. We spoelde de jongens onder de douche en gingen daarna lekker slapen.Het zand zat werkelijk overal! hihi manlief heeft de volgende dag ook nog een tijd nodig gehad om de auto weer zand vrij te krijgen. Nog steeds sjouwen de jongens rond met hun schatten. Het was een zeer geslaagd uitje wat niets heeft gekocht, nou ja, de benzine voor de auto.


De totale kosten van deze week zijn 39,30 euro. Wat mij erg mee viel, ten opzichte van het vakantie gevoel wat we ervaarde afgelopen week. Een zeer geslaagde week voor weinig.

2 opmerkingen:

  1. Sprookjeswonderland ken ik wel! Wij waren door ooit met onze kinderen en het was erg leuk. En niet zo massaal als bijv. de Efteling.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De prijs is leuk, de wacht rijen zijn leuk! met max 10 minuten. En het park is goed te overzien en bewandelbaar voor kinderen. Ja ik ga liever naar Sprookjeswonderland dan de Efteling, ook stiekem omdat ik totaal geen attractie fanaat ben!

    BeantwoordenVerwijderen