dinsdag 26 augustus 2014

vakantie bieb app

Ik heb al een aantal keer gelezen over de vakantie bieb app. Omdat ik zelf ook lid ben van de bieb en het principe mij wel aan sprak om thuis op de bank een boek te kiezen, op te slaan in de boeken kast van mijn tablet en vervolgens direct te kunnen beginnen met lezen in een boek. Besloot ik de app ook te downloaden en te proberen.

De keuze in boeken is niet heel erg groot zo als in de bibliotheek zelf. Eerlijk gezegd vind ik dat wel fijn zo is het niet heel moeilijk om een keus te maken welk boek ik zou gaan lezen. Waardoor ik dus ook heel snel met een 'boek' voor mijn neus zat. Ik vond het erg lastig dat als ik mijn scherm te veel kantelde het boek om draaide. Ook als ik met mijn vinger even bij een regel neerlegde zodat ik zou onthouden waar ik verder moest lezen ,als iemand iets aan mij vroeg wilde niet. dan sloeg er gelijk een bladzijde om. Ook het boek gevoel miste ik. Ik vind het heerlijk om een boek vast te hebben. Om te zien aan de dikte van de gelezen bladzijdes hoever ik ongeveer ben in het boek. Om te bepalen aan de hoeveelheid bladzijdes of ik het volgende hoofdstuk wel of niet begin. En vooral miste ik de geur van het boek.

Tja vind me een zeur of niet, maar voor mij hoeft het niet. Het is heel leuk dat de bibliotheek dit mogelijk maakt. Dat ik er gratis en voor niets boeken kon lenen. En ook nog kennis kon maken met een Ebook. Toch gaat mijn voorkeur uit naar een ouderwets papier boek. Dus bibliotheek, tot de volgende keer. Dan kom ik weer heerlijk neuzen tussen de kasten vol boeken. Om daarna tevreden naar huis te gaan met een nieuwe 'buit'.

1 opmerking:

  1. Hoe onhandig ik 's avonds af en toe ook met een boek in mijn bed lig en een e-book zoveel handiger zou zijn, wil ik er maar niet aan. Geef mij maar een echt boek :)

    BeantwoordenVerwijderen