donderdag 11 december 2014

kinderbril en service

Vanmorgen had ons oudste zoontje een ongelukje met zijn bril. Zodanig dat de bril helemaal scheef was en de glazen er half uit. Zoontje was erg verdrietig dat zijn bril stuk was en dat het een ongeluk was. Gelukkig zijn we in bezit van precies het zelfde brilletje als reserve. Dus met de reserve bril op brachten we hem naar de peuterspeelzaal. Met de belofte dat ik langs de brillenwinkel zou gaan om te kijken of ze zijn bril nog konden maken.

Zo gezegd zo gedaan, na het brengen van de kinderen reden manlief en ik naar de brillenwinkel toe. Manlief gaf aan wel even in de auto te wachten omdat ze toch niets meer met het brilletje zouden kunnen. Ik stapte de winkel in en vertelde dat zoontje een ongelukje gehad met zijn bril en gaf de bril aan de medewerkster. Ze bekeek de bril en zei 'helaas deze bril is niet meer te repareren' vervolgens liep ze naar het schap met alle brillen en pakte er precies het zelfde montuur uit. Ze zette de glazen over en gaf mij de nieuwe bril. Op de vraag van mij kant wat dan het montuur zou kosten zei ze 'niets dit is service van de zaak' helemaal overdonderd bedankte ik de vrouw en liep naar manlief in de auto. Ik liet hem de nieuwe bril zien. Ook manlief was blij verrast. Ik zei dat ik nog even langs de winkel om de hoek zou gaan voor een bloemetje. In de winkel schreef ik een bedank kaartje en kocht een kerststuk. Wat de medewerkster heel verrast in ontvangst nam. Ze zei dat het helemaal niet nodig was iets te geven aangezien het gewoon een stukje service is wat ik mag verwachten. Waarop ik vertelde dat ik zo ontzettend blij ben met de service en het echt heel erg waardeer en ik dat graag op deze manier wil laten zien. Ze zetten het stuk op de balie en we wensten elkaar een fijne dag!

3 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend lief van je. Wie goed doet, goed ontmoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een geweldige service! Welke winkel was dat? Want daar wil ik dan ook wel heen.

    www.huisvlijt.com

    BeantwoordenVerwijderen