zondag 28 december 2014

Kleding uitgave 2014


Gaven wij vorig jaar nog ruim 2000 euro uit aan kleding voor het gezin. Staat de teller nu nog altijd onder de 1000 euro (876,43).  

Vorig jaar hadden we allemaal een nieuwe winterjas nodig en dit jaar past iedereen de jas nog. Behalve als een van de kinderen besluit een groeispurt te krijgen dan word er een nieuwe jas aan geschaft maar voor zoverre verwacht ik dat niet.

Schoenen, enige tijd geleden werd ik gratis voorzien van een stel prachtige wolken laarzen. De laarzen die ik vorig jaar kocht zijn ook nog in prima staat dus voor mij dit jaar geen nieuwe schoenen meer. Manlief heeft wel nieuwe schoenen nodig maar omdat hij zo druk is met klussen zal het er dit jaar vast niet meer van komen. Elke smoes die hij kan verzinnen grijpt hij namelijk aan om maar niet te hoeven shoppen. Wat budget technisch wel heel voordelig is natuurlijk. De kinderen hebben beide nieuwe winterschoenen gehad de week voordat we op vakantie gingen naar Disney. Omdat er een actie was van het 2e paar voor een euro mochten ze beide ook een paar sneakers uit zoeken voor in het voorjaar. Deze werden uiteraard in een maat groter uitgezocht.

Onze oudste zoon zit heel erg ruim in zijn kleding. Mede doordat we via marktplaats een prachtig kleding pakket scoorde. Hij hoeft voorlopig echt niets nieuws. Ook in de volgende maat ligt er al het een en ander klaar.

Onze jongste heeft een stuk minder kleding. Maar met een broek of 10 en een stapel shirts en vesten komt hij de winter wel door. En mocht het nodig zijn kunnen we altijd het volgende maatje bij broer uit de kast plukken. Het leuke is dat beide jongens een totaal andere kleding smaak hebben. Zo zaten er een aantal shirts in het marktplaats pakket wat de oudste echt niet aan wil en waarmee jongste al in zijn handen heeft gestaan.'Mama ik wil deze als ik groter groei. ik vind die mooi'.

Manlief heeft een stapel nieuwe broeken nodig. Er ligt op het moment geen knappe broek meer in zijn kast. In elke broek zit wel ergens een gaatje of een verf vlek of er missen knopen of de rits is stuk. maar hierbij het zelfde verhaal als met de schoenen krijg hem maar eens de winkel in! Shirts heeft hij genoeg aangezien ik daar de maat van weet, neem ik die nog wel eens voor hem mee.

Zelf, heb ik nog altijd een nieuw badpak nodig. Al zo’n 1,5 jaar roep ik dat inmiddels en nu is hij toch echt heel erg af! Het model is er uit, en ik kijk er dwars doorheen dus nogmaals naar het zwembad in dat badpak zal niet meer gaan. Maar een passend nieuw badpak vinden is een drama  door mijn cup maat. Verder jojo ik altijd verschrikkelijk met mijn gewicht. Waardoor ik 3 maten kleding in mijn kast heb liggen. Het kan zo zijn dat ik uit bed stap en een maat 44 amper dicht krijg maar dat ik in de loop van de ochtend al weer een maat 40 aan moet trekken omdat de broeken van mijn kont zakken. Bizar maar waar soms scheelt het wel een paar Kilo in een uur. Knap lastig is het wel. Het gebeurd namelijk ook wel eens anders om, dat ik dus in een korte tijd helemaal opzwel. Een lichaam met een eigen wil zullen we maar zeggen.

Verder heb ik dit jaar een aantal bh’s gekocht. Ik denk dat het de grootste kosten post is dit jaar. Bhs kopen is echt een drama voor mij. In een reguliere winkel kan ik nooit slagen ze verkopen namelijk mijn maat niet waardoor ik altijd naar een speciaal zaak moet. Echter door de crisis is het aantal speciaal zaken drastisch gedaald en is het kopen van een passende bh voor mij een nachtmerrie. Elke keer als ik weer een speciaalzaak gevonden had hoorde ik al snel dat die ook de deuren zou gaan sluiten. Afgelopen november was voor mij de maat vol. De Verkoopster zei dat het de laatste week zou zijn dat ze open waren dat ze dus niet de bh kon bestellen die ik graag wilde. En met 3 bh’s die het binnen een maand hadden begeven ( tja wat wil je na 2,5 jaar intensief bijna dagelijks gebruik). Had ik er nog maar 1. De verkoopster vertelde mij dat de dichtstbijzijnde winkel die mijn maat nog verkoopt in Utrecht zit en dat ik anders moet uitwijken naar Nijmegen. Aangezien ik in Noord-Holland woon kwam die informatie binnen met een klap! Wat! Tja en nu? Nou zegt ze ik heb wel een speciale website voor je. Dan meet ik jou maten even op en als je dan een bh besteld van dit merk en in die maat dan moet het goed komen. Let er wel op zegt ze. De maten van het merk gaan veranderen en dus van de nieuwe collectie moet je niet deze maat bestellen maar dan die maat. Ik bedankte haar vriendelijk. Eenmaal thuis zocht ik de website op en zag ik al snel dat er van het merk en type bh wat ze me aanraadde een hele hoop te krijgen waren. Van de oude collectie was er een uitverkoop en hoefde ik slechts 40 euro te betalen voor een bh inclusief verzendkosten. Ik waagde de gok en bestelde in de maat die de verkoopster mij had aangeraden. Met 2 dagen had ik de bh thuis gestuurd gekregen. Hij zat als gegoten, mooi stevig en ik ben er super blij mee.

Wat ik erg leuk vond was dat de winkel waar we het besteld hadden er een persoonlijk hand geschreven briefje bij hadden gestopt heel veel plezier met je nieuwe bh! Groetjes Rebecca. Na nog wat te hebben rond gekeken in de web shop vond ik vorige week nog een hele mooie bh, ook die bestelde ik en al snel belande er ook een 2e bh in het online winkelmandje want bij aanschaf van 2 bh’s was er 20% korting. Altijd leuk korting. Ik moet zeggen dat ik echt heel erg blij ben met de tip van de verkoopster om via internet de bh’s te bestellen. Alleen had ik dat nooit aangedurfd maar omdat ze mij de juiste maten kon geven en het type en merk bh durfde ik de gok te wagen. Voor de laatste bestelling mocht ik wel ruim 100 euro afrekenen. Wat waarschijnlijk voor een hoop mensen onvoorstelbaar is voor 2 bh’s maar voor mij een koopje want eerlijk is eerlijk in de speciaalzaak betaalde ik voor de zelfde bh al 90 euro per stuk. Het aller leukste vind ik toch wel dat de bh’s nu te krijgen zijn in vrolijke kleurtjes.

6 opmerkingen:

  1. BH's zijn inderdaad een ramp om te kopen, ik wil altijd een stevige zijkant anders heeft het bij mij altijd de neiging te "kiepen". Nu draag ik ook nog veel oude die ik aan de zijkanten verstevigd heb. 3 maanden geleden weer eens naar winkel geweest en 2 fijne gescoord samen 120 euro. Ken je de winkel in Uithoorn? Grote sortering en fijn geholpen, niet dat opdringerige wat ik nog wel eens ervaarde zo van ja hoor hij zit prima terwijl ik voelde dat het niet de juiste voor mij was. Ik zou ook niet zo gauw bij webwinkel durven bestellen omdat het per merk zoveel verschilt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De winkel in Uithoorn ken ik niet. Hoe heet de winkel? En heeft deze ook grote cup maten? Ik loop er altijd tegen aan dat de reguliere winkels 'maar' tot cup G gaan.

      Aan dat opdringerige heb ik ook een hekel! Zo heb ik me in maart nog een bh aan laten praten van een merk wat niet bij me past. De pasvorm is gewoon niet fijn bij mijn lichaam. Ik heb me voorgenomen nooit mee een bh van dat merk te kopen.

      Verwijderen
  2. Ik heb me een keer goed laten adviseren en bestel nu altijd online. Dit bevalt goed. Ook bij de duurdere merken raakt de rek na een jaar wat uit de schouderbandjes. Het helpt om de bandjes met de naaimachine 1cm in te korten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeg zo'n enorme bezuiniging op de kleding!

    Badpakken kopen vind ik ook niet leuk....

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben benieuwd wat we komend jaar uit zullen geven aan kleding. Aangezien we dan waarschijnlijk meer nodig zullen hebben. Nieuwe winterjassen voor de kinderen en schoenen voor manlief

      Verwijderen