woensdag 28 januari 2015

hormonen en koopdrift

Het valt mij de laatste maanden op dat ik ( bijna) de hele maand zuinig aan kan doen. Tot vervelens aan toe, miepen over elke euro die uit gegeven word. Tot dat mijn hormonen op spelen! Ik weet niet wat er dan met me gebeurt maar iets in mij zegt dan KOOP, KOOP, KOOP. Ik bedenk in ene van alles waar we echt niet meer zonder kunnen en dat moet dan per direct gekocht worden. Dat kan erg variëren de ene maand moet de voorraad kast echt gevuld worden, de andere maand hebben de kinderen echt nieuw speelgoed nodig en weer een andere maand vul ik en de kledingkast en koop ik een flinke voorraad honden voer. Zucht die koopdrift moet eens over zijn! Voor mij was het ook wel erg verhelderend dat het elke maand het zelfde liedje is en blijkbaar echt mijn zwakke moment. Want de kinderen hebben echt meer dan genoeg speelgoed, en in de kasten ligt kleding genoeg. Ook de voorraad kast is bijna altijd prima gevuld. En dan ben ik nog erg verbaasd als ik met mijn kar vol bij de kassa sta en ik 125 euro mag betalen in plaats van de 70 euro die we als budget hebben. Want dit is echt wat we nodig hebben!

Toen ik mijn bevindingen met manlief deelde, zei hij tegen me, Merk je dat nu pas? Ik wacht altijd met het aandragen van gadgets en hebben dingen tot jij je menstruatie hebt omdat je dan geen tegen gas geeft. Je vind het allemaal wel prima en gaat zonder al te veel moeite overstag. AHA! Manlief wist dit dus al en maakt er gebruik van.

Maar helaas voor manlief ga ik nu proberen deze hormonale koopdrift te tackelen. Want als je, je er eenmaal van bewust bent en er iets aan wilt doen ben ik van mening dat je het kan veranderen. Dus de volgende menstruatie kun je me vinden op de bank, onder een dekentje met een grote kop thee en een reep chocolade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten