zaterdag 7 februari 2015

Ons houten huwelijk


Afgelopen week waren we 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd. Om ons houten huwelijk een feestelijk tintje te geven had ik in gedachten om te gaan gourmetten. Het idee om het met ons gezin zo te vieren had ik al een langere tijd namelijk net na de sinterklaas. Samen met manlief deed ik de boodschappen en zag ik dat alle gourmetvlees verpakkingen waren afgeprijsd Met 50% korting. We hebben toen het een en ander mee genomen en in de vriezer gedaan. Ook nam ik wat extra mee zoals voorgesneden stukjes kipfilet en varkensfilet lapjes. Ideaal voor door de nasi of andere gerechten. De sausjes hadden we in de reclame gekocht afgelopen maand en ook de afbakstokbroodjes lagen al in de voorraadkast. Het enige wat ik nog kocht waren de verse groentes. Al met al waren we niet heel veel meer kwijt dan een gewone aardappel, groente, vlees maaltijd. Het was voor ons zeer feestelijk en gezellig.

Als extraatje had ik voor manlief een klein cadeautje gemaakt. Ik had een oud luciferdoosje beplakt en versiert en gevuld met tegoedbonnetjes in hart vorm. Ik schreef er dingen op als een kop koffie op bed, een keer uitslapen, een strandwandeling voor 2 enz. Hij vond het heel erg leuk en weer eens wat anders dan een gekocht cadeau.

Van hem kreeg ik een prachtige bosbloemen. Met de mededeling dat hij komende maand een aantal vrije dagen had opgenomen om gezellig met het gezin door te brengen. O! dat is leuk zeg. Als je niet gaat klussen in huis dan. Nee zegt hij daar is geen tijd voor want we gaan een weekje op vakantie. Wat een verrassing. Totaal onverwachts op vakantie. Wel vermoed ik dat dit voorlopig de laatste vakantie is die we zullen hebben. Mijn prioriteit ligt voornamelijk op het aflossen van de schuld. Ik zal dan ook van te voren een menuutje maken en de meeste boodschappen van huis meenemen. Zodat we die kosten in ieder geval wat beperken. Ook denk ik dat we deze keer voornamelijk veel in het zwembad te vinden zullen zijn. De kinderen vinden dat erg leuk en het kost niets extra's.

Een soort van vakantie traditie die we hebben is dat de kinderen op vakantie een nieuw kleurboek krijgen. Met sint en kerst waren ze zo overspoeld met kleurboeken door de opa's en oma's dat ik er gelijk een aantal weg heb gelegd. Wat nu dus super uit komt waardoor we de traditie kosteloos voort kunnen zetten. Verder maakt mijn hoofd over uren hoe ik de verdere kosten van de vakantie kan beperken en toch optimaal kan genieten. Aankomende week alvast wat haardhout scoren zodat we dat niet hoeven te kopen voor de hoofdprijs op het vakantie park. Want ik vind dat zo super gezellig om savonds als de kinderen slapen een vuurtje te maken. Om dan vervolgens volledig gehypnotiseerd te worden door de vlammen. Om samen muziek te luisteren, een goed gesprek te hebben of een spel te doen. Waar we thuis dus nooit aan toe komen omdat we er simpel weg de rust niet voor hebben.

Wat mag er bij jullie niet ontbreken voor een geslaagde vakantie? En voor de gene die getrouwd zijn: hoe vieren jullie je huwelijks jubileums? Of laten jullie dat gewoon aan je voorbijgaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten