vrijdag 10 april 2015

boetes en rijles

Vanmorgen heeft manlief verkeerd geparkeerd en hierdoor een boete gekregen. Zelf was hij van geen kwaad bewust. We stonden in een rustig straatje waar anderen er geen hinder aan ondervonden. Echter dacht de handhavingsdienst van onze gemeente hier heel anders over. Nu weten wij wel dat ze er regelmatig staan te controleren maar tot op heden hebben wij hiervoor nooit een waarschuwing of een boete gehad. Het bord woonerf hadden wij helaas over het hoofd gezien en ja dan mag je alleen in de vakken parkeren. In deze bewuste straat zijn geen parkeer vakken en mag je dus niet parkeren.
Balen is het wel volgende keer beter opletten. De schade? 90 euro boete en 7 euro administratiekosten.

Begin dit jaar heb ik mijn rijbewijs gehaald. In het begin heb ik enkele ritjes gemaakt in onze auto. Totdat ik in Februari in een situatie terecht kwam waar ik de hellingproef moest doen en wat niet lukte. Manlief heeft toen op tijd de auto op de handrem gezet en zo een botsing met de achterbuurman kunnen voorkomen.. Bij mij zat de schrik er zo danig in dat ik niet meer achter het stuur durfde. De auto waar ik les in had gehad was voorzien van een knopje. Dat drukte je in en de auto voerde automatisch de hellingproef uit. Heel handig tijdens het lessen natuurlijk maar niet fijn als je eigen auto hier niet mee is voorzien.

Gister ochtend heb ik mijn rijinstructeur een berichtje gestuurd met de vraag of het mogelijk is een uurtje les te krijgen in onze eigen auto. Tuurlijk kan dat, geen probleem. Dus ik berichtte hem terug ok super wanneer? 11 uur doen? zei hij. Ik belde hem op en we spraken af voor 11 uur. Woow dat had ik totaal niet verwacht. Tijd om me druk te maken over de les had ik niet want nog geen 10 minuten later stond hij al voor de deur. En daar gingen we dan, op pad in onze auto. Ik kreeg de juiste tips en trick voor onze auto en daarna gingen we nog een paar dingen herhalen. Nu durf ik weer op pad met onze auto. Super fijn natuurlijk. Na afloop dronk hij nog een kop koffie bij ons thuis en zei dat ik altijd weer kan bellen als ik vragen heb of nog een les in onze auto wil. Ik bedankte hem en zei dat ik de rekening wel zou zien verschijnen. Nee die krijg je niet zei hij. Wat een service! Deze autorijschool krijgt van mij echt een 10+.

Gister middag ben ik gelijk in de auto gestapt samen met jongste zoontje. We zijn naar het winkelcentrum geweest en naar de bibliotheek. Wat was dat een leuk uit stapje met zijn 2. Nu is het dus de noodzaak om regelmatig de auto te pakken zodat mijn zelfvertrouwen daarin groeit.

Was het auto rijden voor jullie iets wat als vanzelf ging of hebben jullie ook erg moeten wennen?

2 opmerkingen:

  1. Wat aardig van hem zeg. :) Die man verdiend ern warme douche. :) nou is zo'n lesauto met zo'n knopje wellicht niet zo handig? Hoeveel auto's hebben dat nou?

    Ik moest, 30 jaar geleden, ook erg wennen. Mijn toenmalige vriend gaf me zijn auto mee (wat een vertrouwen) en stuurde me weg om te oefenen. Dat ik toen niemand aan heb gereden mag een wonder heten. Nu gaat alles automatisch en vind ik autorijden echt een heel handig dingetje als single vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh dat is echt geweldig zeg dat hij dat zomaar heeft gedaan voor je!
    En fijn dat je nu zelf weer op pad durft te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen