zaterdag 18 april 2015

Wat een weertje

Wat is dit weer toch fijn!

Bijna de hele dag zijn wij buiten te vinden. Zitten we niet heerlijk achter in de tuin met een kop koffie dan kun je ons wel vinden in een van de speeltuinen in de wijk. Terwijl de kinderen zich prima vermaken met rennen, klimmen en klauteren kan ik lekker zitten. Genieten van het zonnetje, Een praatje maken met de mensen uit de wijk of een boekje lezen. Dit soort dagen zijn voor mij echt de bijtank dagen.

Helemaal omdat beide kinderen hun eigen gang kunnen gaan. Jongste zoekt de andere kinderen op in de speeltuin. Terwijl oudste zich terug trekt in zijn eigen wereldje. Opzoek naar diertjes en bloemen. Hij maakte voor opa en oma een prachtige tak. Hij knoopte de gevonden bloemen om en aan de tak zodat het een waar kunstwerk was. Helaas heb ik er geen foto van kunnen maken omdat we op weg naar huis langs opa en oma komen en de tak gelijk langs hebben gebracht.

Nog een bijkomend voordeel is: dat als de kinderen zo actief zijn geweest  dat ze zo ontzettend moe zijn aan het einde van de middag. Dus besloot ik om half 5 om het eten alvast op te zetten zodat we op tijd aan tafel konden gaan. Op verzoek van oudste aten we buiten. De eerste keer dit jaar en mij geeft het altijd een vakantie gevoel. Na het eten liet ik om half 6 het bad vol lopen. Want dat was echt, echt, echt heel hard nodig. Bij jongste was er aarde en zand in zijn oren, neus en pamper terug te vinden. Heerlijk schoon en rozig legde ik beide om een uur of 6 in bed. Las ik een extra lang verhaal voor en hing daarna nog even een wasje op, op zolder. Toen ik om half 7 nog even bij ze ging kijken lagen ze beide al te slapen! Hoe fijn is dat. Dus heb ik vanavond alle tijd voor mezelf.  Echt helemaal voor mezelf aangezien manlief vanavond te werk is. Tijd dus om, nog meer te lezen, wat te surfen op internet, Of een echte vrouwen film te kijken. Maar voordat ik mezelf dat gun, eerst maar even de keuken netjes en op orde en met de stofdoek door de woonkamer. En o ja de wc kan ook wel een poest beurt gebruiken. Dus als ik daar nu mee begin kan ik over een halfuurtje heerlijk met de beentjes omhoog op de bank ploffen.

Hebben jullie vandaag ook zo genoten van het weer?

2 opmerkingen:

  1. Ja echt lekker hè zulk mooi weer?
    Fijn hoor, dat de kinderen zich ook prima vermaken nu.

    BeantwoordenVerwijderen