woensdag 6 mei 2015

Boodschappen week 17 en 18

In week 17 gaven we uit van het boodschappen budget 83.10 euro. Dit was inclusief een aantal plantjes voor in de tuin van 14 euro. Ook de kinderen werden deze week geknipt en dat koste 20 euro. In totaal gaven we dus 34 euro uit aan andere dingen en slechts 49,10 euro aan de boodschappen.

In week 18 moest er weer het een en ander aangevuld worden. Hierdoor zijn we over het budget heen gegaan.  Totaal gave we uit 99,85 euro. Dit is ruim het dubbele van wat we vorige week uit gaven aan de boodschappen. Ik kocht een flinke voorraad brood waarvan we ook nog kunnen eten in week 19.

Zelf ben ik sinds week 18 weer terug op een gluten vrij dieet. Vorig jaar heb ik dat ook een tijd gedaan en voelde mij een stuk beter. In ene realiseerde ik me dat weer. Dus kocht ik ook weer wat basis producten gluten vrij om deze week wat makkelijk om te schakelen. Dagen had ik hoofdpijn en een lichaam dat schreeuwde om brood. De 3e dag was het ergste me hoofd bonkte en mijn lichaam wilde niet. De gedachte dat ik de volgende dag op schoolreis zou gaan beangstigde me wel. Wat nou als ik me nog steeds zo verschrikkelijk zou voelen? Gelukkig voelde ik me die donderdag echt veel beter. Ik had voor het eerst sinds tijden geen buikpijn wat een verademing! Ook was mijn erge opgeblazen buik weg. Ik was op de 4e dag al 5 cm buik kwijt. Op het schoolreis nam ik een rol rijstwafels mee en een smoothie en kwam daarmee prima de dag door. De rijstwafels deelde ik ook uit aan de kinderen. Die hadden op een gegeven moment namelijk een acute honger aanval.

Op de 7e dag at ik zonder er bij na te denken een koek op. Die koek kreeg ik bij een kop koffie toen we op visite waren. Nog geen half uur later kreeg ik last van onwijze buik krampen en werd misselijk. Bizar dat mijn lichaam zo extreem reageert op iets wat ik voorheen regelmatig at. Waarschijnlijk had ik altijd al deze reactie maar omdat het een normaal gevoel was viel het minder op? ( Iemand die dit herkent? ) Ook zat de 5 cm buik er die avond alweer bij. Des te meer reden om me voorlopig streng aan dit dieet te houden en over een maand eens te bedenken hoe ik me voel.

Is er toevallig iemand die hier mee leest en ook reageert op gluten? Tips zijn namelijk welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten