zondag 17 mei 2015

Boodschappen week 20

Deze week hebben we veel uit gegeven van het boodschappen budget. Dit komt omdat we de (vers)voorraad flink hebben aangevuld en we een barbecue hebben betaald op onze mini vakantie.

Eerst even over onze mini vakantie. Afgelopen woensdag zijn we een dagje op bezoek geweest op de camping bij mijn moeder en haar vriend. Het was de bedoeling dat we een nachtje zouden blijven slapen in de tent. Dit ging niet door omdat onze jongste zoontje dat niet wilde. De nacht ervoor was hij overstuur en wilde hij niet in de tent. Dus dat werd een dagje spelen op de camping en barbecueën mocht dan natuurlijk niet ontbreken. Het was een prachtig zonnige dag en super gezellig. Aan het einde van de dag wilde jongste zoontje niet mee naar huis en vond hij het jammer dat we niet konden blijven slapen. Tja de slaapspullen hadden we thuis gelaten het scheelt toch een berg inpakken en de dak koffer hoefde dan niet op de auto. Goede les voor volgende keer, wel de spullen mee nemen en dan ter plekken beslissen wat we gaan doen. Het was voor ons de eerste keer dat we hebben gebarbecued dit jaar. Toevallig zag ik op foto's van vorig jaar dat we de eerste barbecue hadden op 10 maart!

De kosten van de barbecue waren 48,30. Inclusief een fles zonnebrand want het zonnetje prikte wel heel erg op de camping. Dit is voor 6 personen. Komt op 8.05 euro per persoon. Deze keer koos ik voornamelijk voor makkelijk. Op de camping zie ik het namelijk niet zitten om alle vlees te gaan marineren en zelf stokjes te maken. Dus kochten we kant en klare stokjes, voor gesneden sla en voor gesneden stokbrood. Er bleef nog het een en ander over dat hebben we mee naar huis genomen. Waaronder een pak met speklapjes. Daar zijn we niet zo dol op, toch zonde om weg te gooien. Ik knipte 2 lapjes in kleine stukjes en deed het door de roerbak groente. De andere 2 gingen in de vriezer voor als we een keer thuis gaan barbecueën. Verder nog wat sla en komkommer en tomaatjes die at ik de volgende dag als lunch.

Voor de week boodschappen mochten we 80 euro en 12 cent afrekenen. Nog steeds heb ik geen brood gekocht. Er ligt er nog 1 in de vriezer en daar komen we de dag wel mee door.

Totale uitgaven 128,42 euro.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten