dinsdag 19 mei 2015

Onrust rond Wajong

Sinds ik de brief heb ontvangen dat er van alles staat te veranderen rond de Wajong heb ik last van onrust. Elke maand ben ik weer blij en opgelucht dat mijn uitkering gestort is. Belachelijk natuurlijk omdat je eerst een brief zal ontvangen met hun oordeel. Omdat de periode waarin je bericht zal krijgen erg ruim is tussen 2015 en 2018 ging ik op zoek of er niet een manier was om meer inzicht te krijgen. In mijn zoektocht vond ik op de site van de uwv een handige rekentool. Daarin moest ik een aantal dingen invoeren. De soort Wajong uitkering die ik ontvang en mijn geboortejaar. En aan de hand Daarvan kwam er een periode uitrollen waarin je bericht zult ontvangen.

Voor mij zal dit zijn tussen oktober 2015 en april 2016. De periode van onrust is ingekort van 3 jaar naar 6 maanden een stuk beter te overzien. Toch komt oktober ook al wel erg dicht bij. Stel dat ik te horen krijg dat ik buiten de nieuwe regels val. Dan heb ik vanaf oktober geen eigen inkomen meer. Dat is in mijn hoofd een drama. Want we zijn wel druk met het opknappen van de woning en er staat nog een grote schuld open. Hoe gaan we dat dan bekostigen en rondkomen word dan toch wel een dingetje. Ik denk dat manlief en ik binnenkort maar weer om tafel moeten om een plan A, B en eventueel C te maken zodat die onrust wat weg gaat bij mij. Ik denk dat het ook verstandig is om een buffer aan te leggen voor onvoorziene dingen. Zodat we ook bij slecht bericht een wasmachine kunnen vervangen, de auto laten repareren en dat soort dingen.

Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten