vrijdag 8 mei 2015

Ouderwets lekkere koffie


Al enige tijd irriteerde ik me aan ons Senseo apparaat of beter gezegd aan de  koffie die uit dit apparaat kwam. Steeds vaker hadden we halve kopjes koffie. Of een kop koffie die lauw uit de machine kwam. Als ik iets vies vind is het wel koude koffie. Daarbij komt dat ik nergens echt lekkere pads kon vinden. Verschillende winkels gingen we af en we probeerde vele soorten en merken. Maar echt een lekkere koffie konden we niet meer vinden. Voorheen dronken we altijd de Parc koffie van de Aldi maar die hebben ze ongeveer 3 jaar terug uit de winkel gehaald.

Nu was ik het zo zat dat we naar de winkel toe gingen en een ouderwets koffie zet apparaat kochten. Vervolgens ging ik naar de supermarkt om een pak snelfiltermaling te kopen. Nog een laatste afscheidskop Senseo werd thuis gedronken terwijl ik de gebruiksaanwijzing aandachtig door las. Ik sopte en poetste de Senseo schoon en zette hem tijdelijk in het kastje. Tja waarom eigenlijk?

Het nieuwe apparaat werd op het aanrecht gezet en door gespoeld. En al snel klonk er een rustgevend pruttelend geluid in de keuken. Binnen no time rook het heerlijk naar geurende koffie. En wat was het genieten! Eindelijk weer een echt kopje koffie! Wat smaakte dat goed zeg! De Senseo komt er hier niet meer in. Vanaf nu word er hier weer echte ouderwetse koffie gedronken. Dat hadden we veel eerder moeten doen.

Zijn er meer mensen die liever echte koffie drinken dan een kopje Senseo?

5 opmerkingen:

  1. Jaja, absoluut! Voor mij ook geen Senseo e.d. alleen maar lekkere koffie uit een 'ouderwets' koffiezetapparaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zetten nog ouderwetser koffie, met een koffiefilter op een potje en dan kokend heet water erop. Met het aldus verkregen potje koffie-extract kunnen we ongeveer 15 bekers koffie drinken. Gewoon een beetje koffie-extract in de beker doen en dan gekookte melk ("N") of water (ik) erop. Kan geen Senseo of Nespresso tegen op vinden wij, ondanks George Clooney. Heb overigens je blog aan m'n lijstje met blogs die ik volg toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je me hebt toegevoegd! ik zal binnenkort weer even uitzoeken hoe ik dat ook al weer moest doen, Blogs toevoegen.

      Verwijderen
  3. Wij hebben helemaal geen koffiezetapparaat. Wij schenken zelf het kokende water op de koffie die in een filter op de kan staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat opperde ik ook bij manlief, maar die zag dit niet zitten. Op vakantie ( caming) doen we het inderdaad ook op die manier!

      Verwijderen