donderdag 2 juli 2015

Bijna zomervakantie

Het aftellen tot de zomervakantie is nu echt begonnen. Jongste zoontje had vanmorgen zijn laatste ochtend op de peuterspeelzaal en hij heeft nu dus al vakantie. Oudste zoontje is vanmiddag nog naar school en heeft morgen zijn laatste ochtend school en daarna ook lekker vakantie.

Deze zomervakantie blijven we thuis. Niet echt helemaal thuis natuurlijk maar in die zin dat we niet op vakantie gaan. Net als vorig jaar wil ik de kosten weer bij houden wat onze thuis vakantie kost. Omdat we nu in een nieuwe wijk wonen met heel veel groen, parkjes en speeltuinen denk ik dat we voornamelijk lekker buiten zullen zijn.

Ik heb ter voor bereiding al een lijstje gemaakt met activiteiten die we kunnen gaan doen. Zodat we bij een inspiratieloze hang dag het lijstje er bij kunnen pakken. Mocht daar behoefte aan zijn. Want een hang dag is op zijn tijd ook wel fijn! Verder zijn er al een  aantal dagen ingevuld.

Zo gaan we een dagje weg met familie. Elk jaar geven we mijn opa en oma voor hun verjaardag een beleving. Dit jaar gaan we naar het Zuiderzee museum in Enkhuizen op verzoek van opa en oma. Als afsluiting zullen we waarschijnlijk wel in een restaurantje uit komen of thuis iets te eten bestellen. Dit cadeau geven we samen met mijn moeder en haar vriend en mijn broertje. Ik heb er nu al zin in.

We hebben kaartjes besteld voor een theater voorstelling voor het hele gezin. Het lijkt mij zo leuk om met zijn 4 naar de voorstelling toe te gaan. En de kinderen kennis te laten maken met het theater. Een musical bezoeken vinden manlief en ik erg leuk. Samen hebben we al diverse grote musicals gezien denk aan Tarzan, Mary popins en wicked. Ik hoop dat de kinderen het leuk vinden en er net zo van genieten als wij dat altijd doen. Van dit uitje weten de kinderen helemaal niets. We gaan een rondje rijden en zullen per toeval uit komen bij het theater.

We hebben nog een voucher liggen van cparcs om een dagje te komen zwemmen in een park naar keuze. Deze voucher hebben we gekregen na onze ramp vakantie afgelopen keer. Of we er gebruik van gaan maken weet ik nog niet maar een mooie optie voor een dagje weg in de vakantie is het wel.

De vakantie ligt nog bijna helemaal Blanco voor ons. Wat een super vrij gevoel geeft dat! Alles kan en niets moet. Nou ja,  manlief mag gewoon te werk. En tussendoor viert hij de vakantie gezellig met ons mee.

Gaan jullie op vakantie? Of houden jullie ook een thuis vakantie dit jaar? Maak je daar dan een planning voor of bekijk je per dag hoe het loopt? Ik wil iedereen alvast een hele fijne vakantie wensen!

3 opmerkingen:

  1. Zuiderzee museum is zeker de moeite waard. En ja we gaan wel weg, meestal naar Frankrijk. We hebben daar een vast adres van familie, dus dat is simpel. Voor de rest zien we wel hoe het loopt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt als een prima vakantie met de dingen die jullie gaan doen.

    Hier ook een thuisvakantie, die is bijna afgelopen. Manlief gaat maandag weer aan het werk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij gaan niet weg dit jaar en nemen ook geen vakantie op. Hebben verhuisplannen en mpeten ons huis verkoop klaar maken. Fijne vakantie.

    Wegschuld.blogpost.com

    BeantwoordenVerwijderen