zondag 9 augustus 2015

De 4e en 5e vakantie week

In onze 4e vakantie week hadden we een drukke week. Samen met manlief had ik een date. Samen met de kinderen en mijn schoonouders hebben we ook een bezoekje gebracht aan het Dolfinarium.

Nu is het Dolfinarium niet echt iets wat ik zou kiezen om te gaan bezoeken. We gingen daar heen op verzoek van oudste zoontje. Op vrijdag besloot zoontje dat hij dat wel erg graag wilde samen met opa en op zondag gingen we al op pad. Omdat we dit uitje niet gepland hadden van te voren, hadden we hier ook geen budget voor vrijgehouden. We boekte geld over van de spaar rekening en op zondag hadden we ons uitje. Schoonmoeder bemachtigde nog kortingskaartjes van 10 euro korting per persoon en daarbij een voucher voor een gratis frietje, snack en fris. De korting was geldig voor 5 personen en gingen we met zijn 6 op pad waardoor we voor 1 kaartje de volle prijs mochten betalen. Voor ruim 150 euro mochten we dan naar binnen. Wat een boel geld!

Oudste zoontje was helemaal in zijn nopjes met de plattegrond. De hele dag liep hij er mee rond en vertelde ons de weg. Af en toe met een beetje sturing van opa. Zoontje hield nauwlettend in de gaten of we alle nummertjes wel gezien hadden van de kaart. De jongens aaide de haaien en roggen, speelde in de speeltuinen en we genoten van de shows. Toch gaan dit soort dingen altijd erg tegen mijn gevoel in. Deze dieren horen in het wild te leven! En nu zwemmen ze in die kleine bassins en moeten kunstjes doen voor de mensen. Het was een gezellig dagje weg maar snel zal je mij er niet meer zien.

Jongste en oudste samen haaien en roggen kijken.

Het blijft ook fascinerend de onderwater wereld


Om een uur of 3 aten wij een frietje en gingen daarna op huis aan. Nou ja dat zou de bedoeling zijn. Ik veegde dat plan van tafel met een idee om bij de zus van manlief op visite te gaan. Die woont immers slechts een paar km van het Dolfinarium en aangezien we toch in de buurt zijn is het misschien wel leuk om een bakkie te gaan doen daar. Gelukkig vond zijn zus dat ook een geslaagd plan. We dronken daar koffie samen met schoonouders en die gingen daarna weer op huis aan. Wij zouden ook snel gaan was het plan maar omdat we de hond nog moesten ophalen bij de oppas zouden wij een andere route terug rijden. We kletste nog wat en deden nog een bakkie en zo bleven we nog wat langer plakken. Uiteindelijk vroegen ze of we mee wilde eten en aten we voor een 2e keer die dag frietjes. Wat een feest voor de kinderen! De jongens speelde en speelde gezellig samen met hun nichtje en hadden het enorm naar hun zin. Om half 9 was het toch echt tijd om gedag te zeggen. Het was immers allang bed tijd geweest! Ook hadden we nog een reis van 1.5 uur voor de boeg en de hond mochten we ook nog ophalen.

In de auto vielen de jongens snel in slaap en genoot ik van het prachtige uitzicht! We reden via een andere weg terug waardoor we over de dijk bij Lelystad reden. Gewoon weg betoverend aan 2 kanten het water en de zon die steeds verder zakte. Die de lucht prachtig roze, rood, oranje paars kleurde.
De hond hebben we rond 10 uur opgehaald en wilde eigenlijk niet mee naar huis. Want wat vind ze logeren toch leuk! Met de slapende jongens in de auto reden we snel door naar huis. Waar we uiteindelijk om half 11 aankwamen. Moe maar voldaan van een gezellig dagje.

De 5e week van de vakantie heb ik vooral heel rustig aan gedaan. Ik heb veel tijd door gebracht in bed. Veel geslapen en series gekeken op Netflix. Ik ben met de kinderen in de speeltuin geweest. Konden de jongens zich heerlijk uitleven en kon ik op het bankje zitten een boek lezen.

Ik vind het wel grappig om te zien dat ik met minder energie meer berichtjes schrijf dan wanneer ik me redelijk voel. Op naar de 6e en laatste vakantie week. Waarin de jongens nog een nachtje gaan logeren en we hopelijk gaan genieten van meer mooi weer.

Hoe was jullie week?

2 opmerkingen:

  1. Klinkt als een fijne vakantie met zowel rust als leuke activiteiten. Hier hebben we nog anderhalve week te gaan.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer altijd veel af te wisselen. Dan kan mijn lichaam ook weer rustig aan herstellen van een dagje weg.

      Verwijderen