dinsdag 25 augustus 2015

Een steentje bijdragen


De klussen die gedaan worden in huis voert manlief voornamelijk uit. Ik assisteer waar ik kan. Ik help hem dingen voor te bereiden, Zorg dat de werkplek schoon gemaakt word, zoek zo nodig het gereedschap uit. Vaak ga ik met hem mee naar de bouwmarkt als support en voornamelijk als wandelend boodschappen lijstje. Thuis weet manlief vaak wel 10 dingen op te noemen die we niet mogen vergeten bij de bouwmarkt. Eenmaal in de bouwmarkt weet hij er slechts een handje vol dan is het altijd makkelijk dat ik mee ben. ( psst niet door vertellen! Ik schrijf het meestal stiekem thuis allemaal op een briefje!) Ook ben ik erg goed in het vertellen hoe het allemaal moet, maar kan ik het zelf niet. Iets met beste stuurlui die aan wal staan?


Toch wilde ik ook wel eens een echte bijdrage leveren aan het klussen. Dus toen manlief in de vakantie druk was met de hal/ overloop boven zag ik mijn kans om alvast een begin te maken aan onze slaapkamer. Daar zag ik een klus die ik wel zou kunnen doen. Misschien niet in het tempo waarin een ander dat doet. Maar wel een klus die mogelijk is voor mij. Namelijk het behang verwijderen. De hele vakantie ben ik er mee zoet geweest. Elke keer een stukje. Soms 5 minuten op een dag soms 10 minuten. Standaard lag er een plamuurmes op mijn nachtkastje en stond er een vuilniszak naast voor het oude behang. Zoals een echte consuminderaar betaamd maakte ik geen gebruik van een stoomapparaat om het behang los te weken maar een natte doek. Daarmee depte en wreef ik het behang in, halve minuut wachten en het zelfde resultaat! Met een beetje hulp van het plamuurmes ging het er makkelijk vanaf. Och zie je mij al elke keer voor die paar minuten dat apparaat opwarmen? en aangezien we niet in het bezit zijn van een dergelijk geval zou de huurprijs ervan toch ook flink oplopen over de maand gezien.


Op het moment dat manlief door kreeg waar ik mee bezig was, was hij op zijn zachts gezegd not amused. Gelijk vroeg hij mij of hij niet snel genoeg werkte? Of ik vond dat het niet opschoot? Nadat ik hem uit legde dat ik ook graag iets wilde doen, ja maar dat kan toch ook als ik klaar ben met de hal? Dat is in een middag gepiept! Was zijn reactie. Schat tegen de tijd dat jij klaar bent met de hal ben ik ook klaar met de slaapkamer. Je geeft zelf aan dat je met een maandje wel de boel voor elkaar hebt en wil gaan beginnen op onze slaapkamer… toch? Nou dat geeft mij precies de tijd om mijn energie te verdelen en ook een steentje bij te dragen aan onze slaapkamer. En zo geschiedde…
 
oe ziet u ook dit gevaarlijke lichtkoordje!

muren kaal

stukje voor stukje
 
Helpen jullie ook graag met klussen in huis? of laat je dat liever over aan de man?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten