zondag 16 augustus 2015

Zuinige zaterdag op zondag


Deze week een heel low budget zuinige zaterdag.

Mijn energie was op. De verse groentes waren op. Dus dan een greep uit de vriezer daar vond ik een verpakking rodekool. Dat was erg fijn dan hoefde we in ieder geval niet langs de supermarkt voor boodschappen. Verder lagen er in de koelkast nog 4 eitjes precies genoeg. Samen met een flinke hoeveelheid aardappelen kwam ik uit op:

Rode kool met gekookte aardappelen en een gekookt ei.

De aardappelen ongeveer een kilo koste, 1,49. De verpakking rodekool een cent of 60? en 4 eitjes 13 cent per stuk is 52 cent. De totale kosten voor deze maaltijd: 2.61 euro /4= 65.3 cent per persoon.

Echter was deze maaltijd te simpel voor het gezin. Manlief vond de rodekool echt heel erg vies. Oudste zoontje vond alles vies dus at een boterham. Jongste vond het ei erg lekker dus at ook mijn eitje op en ook de aardappeltjes smaakte hem wel goed. Ik at rodekool om s'avonds tot de conclusie te komen dat er ook appels in zaten en wat resulteerde in heel veel buikpijn. Deze maaltijd is voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar maar voordelig was hij wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten