donderdag 22 oktober 2015

Een lege agenda

Wat een stilte weer op mijn blog. We genieten volop van de herfstvakantie. En dan voor namelijk van het niets doen. Ik had mezelf voor genomen om in de herfstvakantie niets te doen. De agenda zo blanco mogelijk te houden. Ik kan trots melden dat mijn agenda leeg is op 1 afspraak bij de fysio na. Maar dat lichamelijke onderhoud moet gewoon door gaan.

Samen met de kinderen houd ik pyjama dagen. Slapen we lang uit. Nou ja, we kijken van 5 tot 8 Netflix op het grote bed. Onder het genot van een lekker vers kopje koffie voor mezelf en de kinderen een glas limonade. Om daarna sokken aan te trekken zodat we rustig naar beneden kunnen sjokken om te ontbijten. En de manlief? Die deed de Maandag, Dinsdag en Woensdag gezellig met ons mee. Maar mag nu weer aan de arbeid voor de centen.

Verder vermaken de kinderen zich de hele dag met spelen en knutselen. En vooral met knutselen kunnen ze zich uren vermaken. Voor de vakantie kocht ik lijmstiften bij de Action. Samen met mijn oude hobby materiaal is het een groot succes.

Voordat ik kinderen had wilde ik nog wel eens een creatieve uitspatting hebben en maakte ik allerlei wenskaarten. Op de een of andere manier trekt het me niet meer. Nou ja, om heel eerlijk te zijn met mijn pijnlijke handen wil al dat gepruts niet zo makkelijk meer. En het resultaat word daardoor niet meer wat ik voor ogen had. Dus besloot ik de 1e vakantiedag eens door mijn oude hobby materiaal te gaan om te kijken wat ik er precies mee wilde. Zou ik nog een keer een poging wagen om de hobby op te pakken en daarbij mezelf te frustreren omdat het simpel weg niet meer lukt? Nee was mijn besluit en dus zocht ik alles uit.

Mijn schoonmoeder verblijde ik met een stapel vilt lapjes, klittenband en ander materiaal waar ze wel raad mee weet. De kinderen met diverse kartelscharen, karton, stickers en een bak vol plaatjes en papier met allerlei printjes. En sindsdien knippen en plakken ze er lustig op los. Geen gemopper, geen geruzie en vooral hele vrolijke en blije kindjes die hun fantasie kwijt kunnen. Ja deze vakantie is tot nu toe top. Ik doe lekker niets! Ik drink liters thee en koffie, lees boeken, draai af en toe een wasje, en doe wat noodzakelijke huishoudelijke taken.

Samen met oudste zoon heb ik zijn kamer helemaal weer schoon en netjes gemaakt. Zijn speelgoed is uitgezocht. Er was volgens hem veel babyspul in zijn kamer. Resultaat een doos vol boekjes en speelgoed voor de kringloop. Een doos vol speelgoed om te verkopen op marktplaats en een vuilniszak vol troepjes zoals stuk speelgoed en een tijd terug gemaakte kunstwerkjes. Zijn kamer is weer heerlijk overzichtelijk. Vooral de timing van zijn verzoek is ideaal. Zoon is namelijk over 2 weken jarig.

Houden jullie je agenda ook wel eens bewust leeg?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten