zaterdag 28 november 2015

Zuinige Zaterdag

Het is weer tijd voor een zuinig zaterdagsrecept.

Ik dook in de koelkast om te kijken wat voor groentes er nog lagen die op moesten. Er lag een aangebroken zak spinazie, Over van een heerlijke ontbijt smoothie. Nog wat losse wortelen, Op wonderlijke wijze weet het paard van Sinterklaas altijd hoe hij de wortelen weer netjes terug in de
koelkast kan leggen. Twee zacht geworden tomaten. Een flinke prei en tot slot een aangesneden Chinese kool. Van de kool gebruikte ik alleen de 4 buitenste bladeren.


Allereerst werd alles gewassen en gesneden en daarna bij elkaar in de pan geroerbakt. De laatste paar minuten voegde ik wat basilicum, een snuf Keltisch zout en twee tenen knoflook toe.

Voor manlief en de kinderen serveerde ik er wraps bij.

Pruttel de pruttel





De kosten voor deze maaltijd.

1 pak wraps = 79 ct
99 ct voor 6 tomaten = 33 ct voor 2 stuks
1,39 zak spinazie= 47 ct voor 100 gr
89 ct voor een hele kool= 10 ct voor 4 bladeren
89 ct een kilo wortelen= 20 ct voor 2 stuks
Eet smakelijk!
45 ct prei
10 cent voor kruiden, zout en knoflook

Totaal koste dit gerecht 2.44 euro. Per persoon is dat 61 cent.


2 opmerkingen:

  1. Rol je de vulling voor jou in de bladeren?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee ik eet alleen de groente, de bladeren heb ik fijn gesneden en mee gebakken.

      Wel een super goed idee! Of de groente in een sla blad wikkelen. Je brengt me op ideeën! Dankjewel

      Verwijderen