woensdag 20 januari 2016

suikervrij.... hoe gaat het?

Het suikervrij eten gaat met vallen en opstaan. Mijn lichaam schreeuwt veel minder om eten dan voorheen. Normaal kon ik echt de hele dag door iets eten. Nu heb ik die behoefte niet meer.

Hoewel ik heel erg goed oplet sluipt er af en toe toch een foutje in. Zo aten we voorgekruide krieltjes.  Na het eten bedacht ik pas dat ik de verpakking helemaal niet had bekeken. En inderdaad er zat suiker in! Volgende keer zelf de aardappeltjes kruiden, kan ook prima.

Er was een pot augurken aangebroken en aangezien ik de enige ben in huis die dat weet te waarderen was ik ook de gene die de pot diende leeg te maken. Inderdaad ook hier zit suiker in.

In de vriezer had ik glutenvrije pita broodjes ingevroren. In een verpakking zitten er 4. Aan 2 heb ik er echt genoeg. Dus lagen er nog 2 op mij te wachten. Ook hier voor geld de rest van het gezin vind het niet lekker en weg gooien is ook zo zonde!

Heel af en toe een beetje suiker moet natuurlijk ook kunnen. Maar voor nu wil ik toch wel heel erg graag van die suikerverslaving af en dan is geheel suikervrij belangrijk.

Dat ik niet zo'n handige week had uitgekozen om te starten met afkicken van de suiker bleek wel toen ik ongesteld werd na een paar dagen. Toch had ik deze keer totaal geen last van een hunker naar chocolade en zelfs mijn dagelijkse portie chips laat ik regelmatig achter wege. Normaal gesproken houd ik ook altijd flink wat vocht vast tijdens de menstruatie periode en kom ik gemiddeld een kilo aan om die na een week weer af te vallen. Nu ben ik 200 gram lichter dus ben ik heel erg benieuwd wat de weegschaal mij volgende week te vertellen heeft.

Lichamelijk heb ik er niet heel veel last van onder vonden. ( tot nu toe) Ik heb de 2e dag wel ontzettende huilbuien gehad. Misschien hebben de hormonen daarin ook wel een rol gespeeld. Verder heb ik een dag flinke hoofdpijn gehad. Tot nu toe ben ik erg positief.

2 opmerkingen: