maandag 22 februari 2016

Weer beter?


Na een nacht spoken. Paracetamolletjes en slokjes drinken. Riep oudste zoontje vanmorgen. Goedemorgen! Ik ben weer beter. Dus reageerde ik half slapend ok schat doe je kleren dan maar aan. Onder tussen kleedde ik me ook om en toen oudste naast me stond vond ik dat hij er toch nog wat lodderig uit zag. Dus maakte ik de deal met hem. Zegt de thermometer dat de koorts weg is mag jij naar school. Zoontje voelde de bui al hangen en probeerde er nog heel even onder uit te komen door te zeggen dat het niet nodig is om te meten omdat hij zich echt weer beter voelt. Nou dan zal de thermometer ook wel zeggen dat je beter bent. Toch? Al snel werd mij duidelijk dat hij nog steeds koorts had maar liefst 39.7 graden. Ook al heeft hij nu praatjes voor 10 blijft hij een dagje thuis van school.

Voor mij is het wel een bevestiging dat zoontje het nu echt naar zijn zin heeft op school en er heel graag naar toe gaat.

Gaan jou kinderen ook zo graag naar school? Ziek of niet?

3 opmerkingen:

  1. Tobias is afgelopen dinsdag eerder van het kinderdagverblijf gehaald omdat hij te ziek was. Maar normaal gesproken gaat hij er graag heen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh goh, dan had hij toch nog flink koorts ondanks de zin om naar school te gaan!
    Hopelijk is ie dan vandaag koortsvrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje dat is flinke koorts! Bijzonder dat hij zo graag naar school wilde. Maar goed dat er thermometers zijn!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen