woensdag 16 maart 2016

Op het laatste moment

De dag begon vanmorgen al goed. We waren nog maar net uit bed en ik stond de boterhammen te smeren voor de kinderen. Maakte de schoolbekers klaar toen jongste zoontje even tussen neus en lippen door melde dat hij vandaag niet alleen fruit mee mocht naar school maar ook snoep.

Huh? Snoep mee naar school waarom dan? Nou dat is voor roll the dice. Wat is roll the dice dan? O grapje dat heb ik geleerd met Engelse les maar we moeten wel snoep mee. Gelukkig zorgde oudste zoontje voor wat opheldering dat ze vandaag inderdaad wat lekkers mee moesten nemen voor aan de jezus kruisen. O jullie gaan vandaag de palmpaasstokken versieren op school? Ja klonk het in koor!
Hadden jullie dat gister niet even kunnen melden dat had mama in de winkel nog even wat kunnen halen. Nu was het dus mijn taak, totaal niet creatief om toch wat last minute te bedenken. Schat als je denkt aan iets lekkers wat is dat dan. Nou ik vind een toffee wel lekker zegt de oudste. Mooi! Want die hebben we nog wel ergens in huis. Maar alleen een zakje met wat toffees is ook maar zo zo. En ik geloof trouwens niet dat de oudjes met kunstklappers een toffee echt kunnen waarderen maar goed, een toffee. Na nog een blik in de kast besloot ik de toffees te plakken op een zakje met thee.
Ik frummelde een zakje thee met toffee in een boterham zakje deed er nog een vrolijk lintje aan en zie hier mijn creatie, het kan toch best door gaan voor een vlinder toch?  Gelukkig vonden de jongens het  super leuk geworden en zijn ze nu tevreden op school.

Nu eerst maar een kop koffie want daar kwam ik vanmorgen vroeg niet aan toe. Hebben jullie ook wel eens van dit soort last minute momentjes met de kinderen? Wat was het en hoe heb je dat kunnen oplossen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten