zondag 10 april 2016

Pogingen iets van het leven te maken

Dat is de titel van het boek wat ik de afgelopen week heb verslonden. Wat een heerlijk humoristisch boek. Meerdere malen heb ik onwijs gelachen tijdens het lezen.

Het is een dagboek wat een bewoner uit een verzorgingshuis heeft bij gehouden. Nou ja dat is de opzet of het echt geschreven is door een 83 jarige dat weet ik niet. Inplaats van zeuren over kwaaltjes bekijkt hij het leven positief en doet een poging iets van het leven te maken. Zo richt hij samen met andere bewoners een clubje op. Ondernemen ze samen uitjes en staan voor elkaar klaar.

Mocht je toe zijn aan luchtige kost dan kan ik je dit boek zeer aanraden. Tot zo ver mijn gejubel over het boek.

Al met al heb ik een redelijke week achter de rug. Weer trapte ik in de val van het teveel doen op een beter moment waardoor ik het daarna moest bezuren. Maar dat was door boven genoemd boek niet eens zo heel erg.

Manlief had een weekje vakantie en heeft wat klussen opgepakt. Zo moest er onder het huis nog een stuk muur uit gehakt worden zodat we ook onder het deel van de woonkamer kunnen komen. Na het vervangen van de balk en isoleren is de vloer in de woonkamer dicht gemaakt waar ook het Luik oorspronkelijk zat. Dat is nu dus weer toegankelijk. Dit kan hij weer van het lijstje strepen.

Vandaag werd ik door manlief verast met een prachtig boeketbloemen. Gewoon omdat hij van me houd. Hoe lief is dat!

Hoe was jullie week?

2 opmerkingen:

  1. Wat lief zeg!! Hier een drukke week, maar gelukkig had ik ook af en toe wat tijd om bij te komen, of om in ieder geval een beetje bij te werken, zodat de stress zich niet verder opstapelde!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hopelijk heb je in het weekend een beetje kunnen ontspannen. Bij werken is inderdaad erg fijn zodat je de stress de baas blijft

      Verwijderen