vrijdag 15 april 2016

probeersels

Een tijdje terug schreef ik over mijn nieuwe hobby. Nog steeds heb ik er plezier in om te kleuren en mijn interesse was al snel gewekt in de vele manieren en materialen die mensen gebruiken.
Ik keek wat tutorials op you tube en hoe meer ik zag hoe meer ik het gevoel had, Dat wil ik ook kunnen!

Alles moet zo mooi mogelijk. Gewoon weg een potlood pakken en beginnen met kleuren dat lukt me niet meer. Nee ik bestudeer de plaat, beslis welke kleuren ik wil gebruiken. Welke kleuren bij elkaar passen. Wat voor uitstraling wil ik er aan geven. Zo af en toe probeer ik dan een nieuwe techniek uit. En jammer maar helaas zien mijn probeersels er nooit zo uit als op de filmpjes en foto's. Best wel demotiverend maar ik hou me zelf voor dat het vooral een kwestie is van proberen en leren en nog een keer proberen. Dus ik dacht ik zal jullie een van mijn jammerlijk mislukte platen laten zien.

Alles start met een begin, Ik koos wat blauw tinten en begon met het kleuren van de eerste krab. Best leuk gelukt al zeg ik het zelf.

Al snel volgde er meer en meer gekleurde krabbetjes en was ik erg te vrede met de ingekleurde plaat.
Maar ik wilde graag nieuwe technieken proberen, dus besloot ik een blender potlood te gebruiken om de kleuren wat op te halen, zie hier de helft geblend met een fullblender potlood. Dit zou er tevens voor moeten zorgen dat de kleuren niet zouden door lopen als ik de achtergrond met soft pastelkrijt zou bewerken.




Na het blenden van elk krabbetje heb ik de achtergrond bewerkt met softpastelkrijt. Helaas zag ik al snel dat de kleuren niet zo mooi helder bleven als beloofd. De plaat kreeg een grauwe gloed. Jammer. Na het bewerken van de achtergrond heb ik de plaat gefixeerd met een speciale fixatiespray. Dat was het moment dat ik nog meer baalde!Want door de fixatiespray liep het blend potlood uit. Iets wat volgens de speciaalzaak niet mag gebeuren.
Dit is dus het eind resultaat van mijn mislukte probeersel. Het geen wat ik het meest zonde vind is dat door het blenden en fixeren de kleuren zijn door gelopen tot op de plaat er achter, die kan ik dus niet meer kleuren. Ook vind ik het jammer dat het papier onwijs is gaan bobbelen. Op naar een nieuwe poging. Word vervolgd...

1 opmerking:

  1. Ziet er mooi uit zeg! Een werkje om veel geduld voor te hebben. Ik zie het mij nog niet doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen