maandag 16 mei 2016

Kop in het zand

Op het moment vliegt het geld er aan alle kanten uit.

Een extra balk voor onder de vloer. Paar setjes steunen voor onder de vloer want de hoogwaterstand van de afgelopen herfst/ winter heeft de balken geen goed gedaan. Manlief die een speciale folie heeft aangebracht tussen een voeg onder het huis om het optrekkende vocht tegen te gaan. Maar daarvoor had hij wel wat nieuw gereedschap nodig. Denk aan een speciaal opzet stuk om de oude voeg te verwijderen. Zakje voeg specie hier, zakje daar. Rekening voor mijn eigen risico van de zorgverzekering. Rekening van de waterschap belastingen. Ook school wil graag geld zien voor jongste. Hoe meer uitgaven er zijn hoe minder overzicht ik heb en hoe meer ik de neiging krijg om m'n kop in het zand te steken.

Zodra er een rekening op de mat valt word die gelijk betaald. Gelukkig is de buffer daarvoor nog toereikend want ik ben bang dat als ik een rekening weg zou leggen die in de vergetelheid zou raken. Tja dan is de chaos helemaal niet meer te overzien.

Eigenlijk zou ik elke uitgave nauwlettend in de gaten moeten houden maar omdat het er zo veel zijn laat ik het los, heb ik werkelijk geen idee hoe hoog welke rekening nou precies was. Terwijl als we een normale maand hebben ik precies het overzicht heb. Juist door het ontbreken van het overzicht word ik makkelijk en laks. Daardoor doen we juist meer uitgaven. Een extra dagje naar de speeltuin in de buurt want het is zo mooi weer en vakantie, daar kopen we ook nog een ijsje. We hebben een heerlijke middag gehad! Maar de kinderen hadden ook best dat ijsje thuis kunnen eten.

Om er nog een schepje boven op te doen kocht manlief een nieuwe Nintendo ds voor oudste zoontje. Via marktplaats dat dan weer wel. Oudste zoontje had zijn Ds laten vallen. Normaal hebben we dan zo iets van ja jammer, had je er voorzichtiger mee moeten zijn. Maar hij was heel erg teleurgesteld dat er een knopje was stuk gegaan die hij nodig had om een eind baas te verslaan. Zoontje sprong letterlijk een gat in de lucht toen hij de ds kreeg. De baas werd verslagen en hij was dol gelukkig.

Ook verraste manlief mij met een cadeau, een heel mooi cadeau waar ik super blij mee ben. Het is hobby gerelateerd en heel prijzig dus durf ik er op mijn consuminderig blogje niet over te schrijven. Nou ja, mochten jullie heel erg nieuwsgierig zijn dan hoor ik graag en zal ik het heroverwegen.

Voor komende maand weet ik nu al dat er heel wat uitgave zullen zijn. Het vakantiegeld is dan ook al op, nog voor het op de rekening staat. De auto moet voor de apk, er zal een rekening komen van de belastingdienst en natuurlijk de grootste uitgave de gevel. Met de ervaring van afgelopen maand denk ik dat ik de maand juni maar heel goed de cashflow in de gaten moet gaan houden.

Hebben jullie dat ook wel eens? Dat je het liefst je kop in het zand steekt ?

3 opmerkingen:

  1. Ja wel herkenbaar. Als je in de min staat, maar goed is min, dan kan je de volgende maand weer overhouden 😅
    Hier ook n maand met veel uitgaven en ben ook nog jarig. Knijp em beetje voor eind vant jaar, n bruiloft van schoomzus. Allemaal nieuwe kleding en n cadeau en oppas voor eind vd dag. N trouwdag van schoonouders, met flink cadeau('s) wat ze willen geven en ik ben al weer de zeikerd en dan d zomer ook nog m bruiloft waar we met zn allen heen 'mogen'. Die is buiten, dus dan kan je andere kledingkeuze maken..
    Ach ja, soms maar ff niet moeilijk doen..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. That`s life. Niet je kop in het zand steken gewoon het overzicht bijhouden ;). je doet er een boel goeds mee en je leeft ook maar één keer. Zolang je niet bankroet gaat is er geen man overboord. Bovendien zijn er momenten geweest en die komen ook wel weer dat je ruim overhoud. Het kan niet altijd feest zijn (beetje dubbel bedenk ik mij nu want het "feest" in nu juist vaak ons probleem als consuminderaars, hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben wel heel benieuwd naar het cadeau!

    Soms heb je even van die periodes dat het geld er uit vliegt. Soms kan het ook even niet anders.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen