vrijdag 24 juni 2016

De (gluten) fout in.

En daar ging ik dan, flink de fout in. Ik maakte een glutenfout en niet zo'n kleine ook. Daar kwam ik ook nog eens veel te laat achter waardoor ik er goed ziek van werd.

Voor het avondeten stond er pasta op het menu dus ik sneed smiddags de groente voor de saus. En bereide een heerlijk verse pasta saus, melkvrij, glutenvrij en suikervrij so far so good. Op het moment dat ik toe was om de spaghetti te koken liep ik naar de voorraadkast en pakte een nieuwe verpakking glutenvrije spaghetti. Maar net voor dat ik die open wilde maken bedacht ik dat ik in het keukenkastje ook nog een pakje spaghetti had zien liggen. En ja hoor daar lag nog precies genoeg voor ons gezin dus kon de dichte verpakking terug in de voorraadkast en kookte ik de spaghetti uit de keuken.

glutenvrije en gewone spaghetti
Eenmaal aan tafel smaakte de pasta ons allemaal oud en vertrouwd lekker. Oudste zoontje bleef maar om meer vragen en at zelfs 3x zijn bordje leeg en zei dat hij het zo lekker vond dat hij liever spaghetti at dan een toetje. Toen ik mijn bord bijna leeg had begon ik me wat ongemakkelijk te voelen. Mijn broek begon al te knellen en in notime zwol mijn buik op. Ik liep naar boven om m'n pyjama broek aan te doen en zelfs die paste niet meer. Mijn buik leek wel op de buik die ik had toen ik hoogzwanger was. En toen begon er mij wat te dagen. Het zal toch niet? Dat die verpakking spaghetti uit het keukenkastjes gewone spaghetti was van tarwe? Dus opende ik de vuilnisbak en viste de lege verpakking er uit. Inderdaad het bleek gewone spaghetti te zijn. Wat baalde ik ontzettend. Dit is de eerste keer in 1,5 jaar dat ik zo'n grote glutenfout maak. Ik maakte weer kennis met de klachten waar ik voorheen dagelijks mee te dealen had. De misselijkheid, opgeblazen buik, hevige buikpijn om nog maar te zwijgen over de dramatische stoelgang. Ook zijn mijn hooikoorts klachten in alle hevigheid terug terwijl ik daar de rest van het jaar nog geen last van had gehad.

Zo snel kan het gaan in een moment van onoplettendheid. Maar zeg nou zelf, de verpakking lijkt ook wel heel erg op elkaar, toch?

6 opmerkingen:

  1. Het lijkt zeker erg op elkaar. Het voordeel van deze fout is dat je als het ware een experiment hebt gedaan waarbij je als proefpersoon niet wist dat je meedeed aan een experiment. Je was dus objectief en kreeg toch klachten.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat klopt helemaal. toch kon ik dat ook al eerder met zekerheid zeggen dat daar mijn klachten vandaan kwamen aangezien mijn klachten verdwenen op het moment dat ik glutenvrij ging eten.

      Verwijderen
  2. Wat een instinker. Dit zal je vast niet meer gebeuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend! Hopelijk gaan je klachten snel weer over. De verpakkingen haal je inderdaad makkelijk door elkaar...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoop ik inderdaad ook, Volgende keer maar beter opletten.

      Verwijderen