maandag 25 juli 2016

1e vakantie week

De eerste vakantie week zit er inmiddels al weer op en wat is er hier in huize blogaanmnbeen weer een hoop gebeurd.

nieuwe aansluitingen
Ging ik met manlief en de jongens op Pokemon jacht. Gelukkig is het nieuwtje er inmiddels vanaf en vinden zoontjes naar de speeltuin weer veel leuker.

kregen we een brief van het incassobureau. Waar ik inmiddels zelf nog maar eens over gebeld heb met de belastingdienst die mij helaas niet meer konden vermelden en helaas ook nog geen update konden geven van Het dossier. Maandag weer bellen.

Was het woensdag zo heet dat de stratenmaker ons belde hij een dag later met de tuin zou beginnen. Brachten we de jongens toch naar oma die een dag zou oppassen en haar tuin helemaal verbouwd had tot zwem en speel paradijs. Had manlief middagdienst waardoor ik een dagje helemaal voor mezelf had. Ik besloot er een ultiem rust dagje van te maken. heerlijk lang uit op de bank met een Netflix filmpje. Blijkbaar was ik veel vermoeider dan ik dacht want het einde van de film heb ik niet gezien en opende pas enkele uren later mijn ogen.


wasmachine klaar voor gebruik
Had manlief het super druk en heeft naast zijn ploegendienst de wasmachine weer aangesloten op zolder. Elektra is in gefreesd en de waterleiding weg gewerkt de vloer is verstevigd met osb platen. De kanjer!








Zijn de stratenmakers op donderdag begonnen met het leeg halen van de voor en achter tuin. Alleen al door het leeg halen is het ontzettend opgeknapt.

voortuin voor de werkzaamheden.
voortuin leeg gehaald.
Vrijdag is de achtertuin betegeld. We kunnen dus weer heerlijk van de tuin genieten met het mooie weer. Nu nog even brainstormen waar ik planten bakken wil en met welke planten of bloemen.


Achtertuin, uitgevlakt.
achtertuin met tegels!
Savonds gingen we bij familie puppy knuffelen. De kleine beestjes zijn nu al bijna 6 weken oud, heel bewust hebben we gewacht met een bezoekje tot we zeker wisten dat ze allemaal een nieuw baasje hadden gevonden. Want ik heb nou eenmaal een zwak voor Franse bullen. Ze zijn zo leuk! En lief en kunnen onwijs hard snurken en puppy's zijn altijd te leuk, te schattig en om op te vreten! Ja natuurlijk ook als ze oud en bejaard zijn vind ik ze nog net zo leuk onze bull is vorige week 8 geworden. En ik denk dat ik onze oma bull niet blij maak met een klein speelmaatje in huis. Alhoewel.

Toen we daar op visite waren kwam steeds dezelfde pup naar me toe. Heerlijk zacht en knuffelig en nog zo super stuntelig. Ik maakte een grapje dat ik de pup mee zou nemen onder m'n t shirt. Toen familie aangaf dat dit beestje nog opzoek was naar een nieuw baasje. Maar ze hadden toch allemaal al een baasje? Ja maar er was geen klik met deze mevrouw en de manier hoe ze met het hondje omging voelde niet goed wat familie had doen besluiten om een ander geschikt huisje te zoeken.


natuurlijk mag de droogmolen niet ontbreken.
Ow wat wilde ik dat graag. Over een paar weken het hondje een thuis te kunnen geven. Lang heb ik er met manlief over gesproken. Want is dat wel verstandig? Want een jonge hond zit vol energie en heeft ook op mijn slechte dagen veel aandacht nodig. Natuurlijk kunnen de kinderen dan spelen met het beestje maar een wandeling kunnen ze niet zelfstandig maken. Onze oma bull vind het allang best als ze een dag haar blaas alleen even leegt aan de overkant op het veldje. Zonder een rondje om. Die vervult haar dagen voornamelijk met slapen.

Het is natuurlijk wel een buitenkansje, het hondje is in onze favoriete kleur. We weten wie de ouders zijn, weten dus de herkomst en voor enkel de vergoeding van de onkosten mogen wij het beestje mee nemen. Zeer voordelig dus. Mijn bullen hart klopt zeker sneller bij het zien van dat kleine hummeltje maar ja wat is wijsheid...

Zaterdag was een dag met een terugval. Smiddags begon voor de 3e keer mijn gezicht te tintelen en hangen en ja hoor daar was wederom een hemiplegische migraine aanval. Vorige keer heb ik het heel bewust niet gemeld op het blog ik hoopte zo dat het zou over waaien. De huisarts noemde het zorgwekkend dat het op een kort termijn weer gebeurde. Gister melde ik mij weer bij de huisartsen post en maandag mag ik weer een bezoekje brengen aan mijn eigen arts. De medicatie die ik de 2e keer kreeg zorgt ervoor dat de aanval minder heftig is. De hoofdpijn zakt sneller af en hield gelukkig geen 3 dagen aan. Ook kwam het gevoel een stuk sneller terug in mijn gezicht. Dus ook gister nam ik een migraine pil en zakte al snel de hoofdpijn weg. Het gevoel is ook terug in mijn gezicht het voelt alleen nog wat dof aan en ik heb een wattig hoofd. Door deze aanval denk ik dat ik het antwoord heel duidelijk heb gekregen dat het niet verstandig is om de pup in huis te halen. Hoe graag ik dat ook zou willen.

Hoe was jullie week?









1 opmerking:

  1. O bah, dat is naar dat je alweer zo'n aanval kreeg.
    Gelukkig weet je nu wel wat het is en word je er niet meer zo angstig van misschien.
    Rustig aan! En sterkte. Ik hoop dat het nu een tijdje wegblijft.

    BeantwoordenVerwijderen